Θεόδωρος​ Γιοβαζολιάς

Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

Θεόδωρος​ Γιοβαζολιάς

Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

giovazot@uoc.gr
Γραφείο: Α5.007 (Ισόγειο, κτήριο Α5, ΣΚΕ)
Τηλέφωνο: +30 28310 77520

Εκτενές Βιογραφικό

Σπούδασε Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη συνέχεια, πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Manchester Metropolitan University και τις διδακτορικές του σπουδές στον ίδιο κλάδο στο University of Surrey της Μεγάλης Βρετανίας.

Έχει εργαστεί ως Συντονιστής και Εκπαιδευτής σε ευρωπαϊκά προγράμματα στο χώρο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και έχει διδάξει σε αρκετά πανεπιστήμια στην Ελλάδα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο αλλά και ως Επισκέπτης Καθηγητής (Visiting Professor) στο City University of London. Είναι Εγκεκριμένος Ψυχολόγος (Chartered Psychologist) της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (BPS), ενώ έχει διατελέσει επί σειρά ετών Συντονιστής του Κλάδου Συμβουλευτικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ). Από το 2002 διδάσκει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, όπου υπηρετεί μέχρι σήμερα στη βαθμίδα του Καθηγητή.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις επιδράσεις της διαπροσωπικής αποδοχής-απόρριψης στην ψυχολογική προσαρμογή παιδιών και ενηλίκων, στο σχολικό εκφοβισμό αλλά και σε ζητήματα ψυχολογικής συμβουλευτικής φοιτητών.

Ερευνητικά προγράμματα

Ως Επιστημονικός Υπεύθυνος

  1. 2024: «Διενέργεια πανελλήνιας ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας με στόχο την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και την αποτίμηση της έκτασης των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού». Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του ΥΠΑΙΘΑ. Προϋπολογισμός έργου: 33.480€)
  2. 2021-2023: “Student Technostress in Undergraduate Distance Education: a Navigation Toolkit for WELLness – STUDENT-WELL”, ERASMUS+ (KA226 Digital Partnerships), European Union, Project Code: 2020-1-UK01-KA226-HE-094622, OID Reference: E10206500, Budget: 211,520€
  3. 2020-2021: Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας/ΕΛΚΕ. Χρηματοδότηση Μικρού Μεγέθους (1000€) για το Εκπαιδευτικό/Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Διαχρονικά μοντέλα πρόβλεψης της εμφάνισης Ευαισθησίας στην Απόρριψη σε μαθητές προεφηβικής ηλικίας: Ο ρόλος της προσλαμβανόμενης μητρικής και πατρικής απόρριψης»
  4. 06/20 – 05/22: “Multi-Agency approach to suppoRt victims of Intimate partner violence with SubStance Abuse issues MARISSA”. JUST/REC – European Commission (REC-AG-2019 / REC-RDAP-GBV-AG-2019), Co-Partner, Total Project Budget: 561.301€).
  5. 03/11/19- 02/05/22: «Free from Addiction, Safe from Abuse – FASA», ERASMUS+ (2019-1-EL01-KA202-062475), Co-Partner, Total Project Budget: 241.463€)
  6. 2018 – 2020: Χρηματοδότηση πρότασης με τίτλο: Σχολεία αποδοχής: Η εφαρμογή του Friendship Project στην Ελλάδα (Acceptance schools: Implementing the “Friendship Project” in Greece) ΕΔΒΜ34 «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές», Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ΕΣΠΑ 2014-2020, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (budget: 72.100€)
  7. 2018/7 – 2019/6: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΥΠΕΠΘ), Μελέτη για την Πρόληψη της σχολικής διαρροής – Συμβουλευτική στα σχολεία. (Total Project Budget: 164.000€, ΙΕΠ – Ευρωπαϊκή Ένωση). Πράξη με τίτλο «Επιστημονική υποστήριξη σχεδιασμού εξειδίκευσης δράσεων ΠΕΣ» με κωδικό ΟΠΣ 5001036 συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο  πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020»  
  8. 2017 – 2020: Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας του ΙΚΥ-Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος ERASMUS+ στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο «Role Models». Στόχος: Η πρόληψη της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης με τη χρήση Θετικών Προτύπων (Role Models) (Total Project Budget: 184.499€)
  9. 2016 – Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας/ΕΛΚΕ. Χρηματοδότηση Μικρού Μεγέθους (budget:1000€) για το Εκπαιδευτικό/Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Γονεϊκή αποδοχή-απόρριψη, ευαισθησία στην απόρριψη και φόβος εγγύτητας: Με ποιο τρόπο επηρεάζουν την ψυχολογική προσαρμογή των ατόμων;»  
  10. 2013 – Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας/ΕΛΚΕ. Χρηματοδότηση Μικρού Μεγέθους (budget: 500€) για το Εκπαιδευτικό/Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Η σχέση της μητρικής απόρριψης με το σχολικό εκφοβισμό, μέσω ατομικών χαρακτηριστικών, και ο τροποποιητικός ρόλος της πατρικής αποδοχής».   

Ως Μέλος Επιστημονικής Ομάδας

  1. 01/09/19 – 31/08/22: «Enabling Mental Health Benefits: resilience, achievement, competencies and engagement in improved higher education policy and practice for student wellbeing – EMBRACE». ERASMUS+, European Union (Co-Partner, Total Project Budget: 277.040 €)
  2. 1/12/2017 – 30/11/2019: Development of “at a DIStance” Counseling Skills for professionals in the field of Counselling Women Victims of Violence or Abuse – DIS.CO,  ERASMUS+, European Union (Co-Partner, Total Project Budget: 225.805€)
  3. 1/10/2017 – 30/9/2019: MENTALLY – Improving access to mental health care and mental health literacy (European Commission – HORIZON 2020), Principal Co-ordinator: University of Gent, Belgium. Μέλος Επιστημονικής Ομάδας Παν/μίου Κρήτης – ΠΚ (Co-partner – Total Project Budget: 662.748,37€), (Ρόλος: Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας)
  4. 2013 – 2015:  Συντονιστής Τοπικής Ομάδας – Κρήτη: «ΘΑΛΗΣ – Ανάπτυξη του δυναμικού των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας ως προς τη βελτίωση των παρεχόμενων  υπηρεσιών, την πρόληψη & την προαγωγή υγείας». Συντονιστής Πράξης: Καθ. Ιωάννης Τούντας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ.
  5. 2013 – 2014: Ερευνητικός Συνεργάτης/Επιμορφωτής της Πράξης «Δράσεις ευαισθητοποίησης και επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών», στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ), με θέμα «Σχολική Βία και Παραβατικότητα». Φορέας Υλοποίησης: ΓΣΕΕ-ΚΑΝΕΠ
  6. 2012- 2013:   Εκπαίδευση- εποπτεία στελεχών Συμβουλευτικών  Σταθμών για κακοποιημένες γυναίκες Τίτλος Έργου: «Οριζόντιες Παρεμβάσεις Εθνικής Εμβέλειας» της κατηγορίας πράξης 3.2.3: “Ενίσχυση των δράσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης προς όφελος των γυναικών και την καταπολέμηση της βίας” του Ε.Π. “Διοικητική μεταρρύθμιση 2007-2013”. Γενική Γραμματεία Ισότητας Φύλων, ΑΠΘ, Καθ. Βασ. Δεληγιάννη.
  7. 2010 – 2013: Περιφερειακός Συντονιστής – Κρήτη, Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης-Α.Π.1, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών». ΕΣΠΑ – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  8. 2010 – 2013: Επιμορφωτής στα πλαίσια της Δράσης 4 «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας». Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών». ΕΣΠΑ – Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  9. 2009:   Πρόγραμμα «Διαπολιτισμικής Επιμόρφωσης του προσωπικού που υπηρετεί  στα  Καταστήματα Κράτησης της χώρας, στις Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων και Επιμελητών Κοινωνικής Αρωγής» – Εταιρία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου – Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών.(Δράση3.1/09) στο πλαίσιο της Προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών προώθησης της διαπολιτισμικότητας στα κράτη μέλη σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. 
    • Επιστημονικά συν- υπεύθυνος για το σχεδιασμό και τη συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού της ενότητας: «Συμβουλευτική και ανάπτυξη μεθόδων προσέγγισης και διαμεσολάβησης»
  10. 2009 – 2011: VESTA: Education activities towards strengthening of vulnerable groups in Vietnam (Vietnam), European Public Law Center – European Commission
    • Εκπαιδευτής εκπαιδευτών σε θέματα αναγνώρισης/αντιμετώπισης θυμάτων παράνομης διακίνησης.
  11. Νοέμβριος 2004 – Ιούνιος 2006: Συντονιστής Οργάνωσης και Εξοπλισμού Δομών ΣΕΠ, στα πλαίσια του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ 4.1.1β, «Προωθώντας την ισότητα των φύλων κατά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας: Δράσεις Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την Οπτική του Φύλου». Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας). Στις αρμοδιότητες περιλαμβάνονταν η παραγωγή ενημερωτικού υλικού, ο συντονισμός στην προσπάθεια εξοπλισμού των δομών ΣΕΠ σε ολόκληρη την Κρήτη με το παραγόμενο υλικό, καθώς και η αξιολόγηση του προγράμματος

Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις

  1. Giovazolias, T. (2024). The relationship of rejection sensitivity to depressive symptoms in adolescence: The indirect effect of perceived social acceptance by peers. Behavioral Sciences, 14(1) 10; https://doi.org/10.3390/bs14010010
  2. Giovazolias, T. & Paschalidi, Ei. (2022). The effect of rejection sensitivity on fear of intimacy in emerging adulthood: A moderated-mediation model. European Journal of Psychology Open, 81(1), 1-12. https://doi.org/10.1024/2673-8627/a000019
  3. Spyropoulou, E. & Giovazolias, T. (2022). The Scarring Effects of Depression Symptoms on Sadness Rumination and Peer Victimization in Greek Early Adolescents: Evidence for an integrated symptoms-driven model. The Journal of Early Adolescence, 42(7), 845-884
  4. Giovazolias, T. & Malikiosi-Loizos, M. (2018). The moderating role of father acceptance in the relationship between victimization and depressive symptoms. In Cowie & C.A. Myers (Eds.), School Bullying and Mental Health: Risks, Intervention and Prevention (pp. 101-112). London: Routledge.
  5. Giovazolias, T., Karagiannopoulou, E. & Mitsopoulou, E. (2017). Can the factor structure of Defense Style Questionnaire (DSQ-40) contribute to our understanding of parental acceptance/rejection, bullying, victimization and perceived well-being in early adolescents? Europe’s Journal of Psychology, 13(2), 269-285, 10.5964/ejop.v13i2.1090
  6. Papadaki, E. & Giovazolias, T. (2015). The protective role of father acceptance in the relationship between maternal rejection and bullying: A moderated-mediation model. Journal of Child and Family Studies, 24(2), 330-340, 10.1007/s10826-013-9839-6
  7. Giovazolias, T. (2014). The moderating role of Parental Power/Prestige on the relationship between Parental Rejection and Psychological Maladjustment in a Greek student sample. Cross-Cultural Research, 48(3), 240-249, 10.1177/1069397114528299

Μαθήματα που Διδάσκω στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Μαθήματα που Διδάσκω το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

  • Κινητοποιητική Συνέντευξη (ΚΠΕ-02)