Σοφία Τριλίβα

Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας

Σοφία Τριλίβα

Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας

eliaseconomou@uoc.gr
Γραφείο: A1.102 (1ος όροφος, κτήριο Α1)
Τηλέφωνο: +30 28310 77542

Εκτενές Βιογραφικό

Η Σοφία Τριλίβα είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου Κρήτης το οποίο υπηρετεί από το 1990 διδάσκοντας μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο πεδίο της προσωπικής, οικογενειακής και κοινοτικής προσαρμογής και αντιμετώπισης των καταστάσεων που προκαλούν ψυχική σύγχυση και δυσφορία.  Η έρευνά της επικεντρώνεται σε κοινοτικές πρακτικές που ενισχύουν την ευημερία μέσω του διαλόγου που αμφισβητεί τις καταπιεστικές κοινωνικές, σχεσιακές και πολιτισμικές συνθήκες και που μπορεί να οδηγήσει σε ομαδική αλληλεγγύη και αμοιβαιότητα. Κατά τα τελευταία χρόνια των “κρίσεων”, η ερευνητική δραστηριότητα της επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας και οι επαγγελματίες επιτελούν το έργο τους σε περιβάλλοντα όπου επικρατούν κοινωνικές και άλλες μορφές αναταραχής.

  1. RESILIAGEAdvancing holistic understanding of community RESILIence and heritAGE drivers through community-based Horizon RIA (2023-2026)  
  2. Περιφερειακός Μηχανισμός Παρακολούθησης Αγοράς Εργασίας (Περιφέρεια Κρήτης, EU Operation Program “Crete”, 2014-2028)
  3. MOVING- Mountain Valorization through Interconnectedness and Green Growth, HORIZON (2020-2024).
  4. SIGMA-Nexus – Sustainable Innovation and Governance in the Mediterranean Area for the WEF Nexus, HORIZON, The PRIMA program and the European Commission (2019-2024)
  5. EMBRACE HE-Enabling Mental Health Benefits: resilience, achievement, competencies and engagement in improved higher education policy and practice for student wellbeing (2019 – 2022), European Commission, ERASMUS+
  6. Teaching, research, and professionalization in the field of clinical psychological digital interventions (2020-2022) Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD)
  7. Post-Corona Futures Project (2020- present) University of Twente- Story Lab
  8. Mentally- Improving access to mental health care and mental health literacy (2017 -2020) EU Funding
  9. Digital Communication Media in Clinical Psychology |2016-2019 Deutscher Akademischer Austauschdienst – DAAD
  10. Future Narratives during Difficult Times: A Qualitative Study of the Lives of Unemployed Young People in Greece (University of Crete Funding)
  11. Global Perspectives on Learning and Development with Digital Video-Editing Media: A Qualitative Inquiry in Everyday Lives of Marginalized Young People (Marie Curie Actions, 2012-2014).
  12. Preventing Prejudice, Discrimination, Racism, and Violence in Greek Public Schools: A Plan for Action | Oct. 2010 – Apr. 2012, Operational Programme “Education and Lifelong Learning.”

 Το δημοσιευμένο έργο

  1. Τριλίβα, Σ., Ξαρλή, Π., & Σπινθάκη, Α. (2012). Πλάθοντας ταυτότητες από τη μαθητεία στη διδασκαλία. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  2. Τριλίβα, Σ. & Αναγνωστοπούλου, Τ. (2008). Βιωματική μάθηση: Ένας πρακτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους. Αθήνα: Τόπος.
  3. Τριλίβα, Σ., Αναγνωστοπούλου, Τ. & Χατζηνικολάου, Σ. (2008). Ούτε καλύτερος, ούτε χειρότερος… απλά διαφορετικός. Αθήνα: Gutenberg.
  4. Τριλίβα, Σ. & Chimienti, G. (2002). Ανακάλυψη, αυτογνωσία, αυτοκυριαρχία, αυτοεκτίμηση: Συναισθηματική και κοινωνική επιδεξιότητα. Αθήνα: Πατάκη.
  5. Τριλίβα, Σ. & Chimienti, G. (1998). Πρόγραμμα ελέγχου των συγκρούσεων: “Εγώ” και “εσύ” γινόμαστε “εμείς”. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  6. Triliva, S., Sools, A.M., & Philippas, T. (2022). Using narrative futuring as a means of facing liminal employment status and space.Qualitative Psychology, 9(3), 289–305. https://doi.org/10.1037/qup0000185
  7. Triliva, S., Varvantakis, C., & Dafermos, M. (2015). YouTube, young people, and the socioeconomic crises in Greece. Information, Communication and Society, 18(4), 407-423. https://doi.org/10.1080/1369118X.2014.953564

Μεταπτυχιακά Μαθήματα

  1. Advanced Family Therapy Treatment (Hybrid Course taught with Dr. Bita Ghafoori, California State University, Long Beach)
  2. Research Methods in Resilience Education (Erasmus Mundus Joint Master in Resilience in Educational Contexts -EMJM FLOURISH)
  3. Ποιοτική μεθοδολογία στην μελέτη των εξαρτήσεων Qualitative Research in the Study of Addiction
  4. Παρέμβαση σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ουσιοεξάρτησης
  5. Systemic Interventions is Working with Families Facing the Challenges of Addictions
  6. Οικογένεια και εξαρτήσεις: Μεταμοντέρνες συστημικές προσεγγίσεις στη χρήση και κατάχρηση ουσιών
  7. Families and Addiction:  Post-Modern Systemic Approaches Applied in Substance Use and Abuse

 Προπτυχιακά Μαθήματα

1.Ψυχοπαθολογία της Παιδικής και Εφηβικής Ηλικίας

3.Κοινοτική Ψυχολογία

4.Ψυχική Υγεία στην Κοινότητα: Ποιοτικές ερευνητικές και κριτικές προσεγγίσεις

5.Κοινωνία, Κοινότητα και Ψυχικής Υγεία: Διερεύνηση και Μάθηση Μέσα από την Κοινοτική Προσφορά

6.Συνεντεύξεις Αρχές και Πρακτικές