Παναγιώτα Δημητροπούλου

Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας

Παναγιώτα Δημητροπούλου

Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας

p.dimitropoulou@uoc.gr
Γραφείο: A1.002 (Ισόγειο, κτήριο Α1)
Τηλέφωνο: +30 28310 77529

Εκτενές Βιογραφικό

Σπούδασα Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου πραγματοποίησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές με ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία, καθώς και τη διδακτορική μου διατριβή στο ίδιο πεδίο. Από το 2017 εργάζομαι ως μέλος ΔΕΠ στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ έχω διατελέσει μέλος ΔΕΠ στο ΠΤΔΕ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (2015-2017), καθώς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου (2011-2015). Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μελέτη της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και στη δημιουργία κινήτρων σε μαθητές με ή χωρίς δυσκολίες στη μάθηση ή/και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα, στα ακαδημαϊκά συναισθήματα, καθώς και στο σχεδιασμό και την εφαρμογή ψυχοεκπαιδευτικών παρεμβάσεων για την προαγωγή της ψυχικής υγείας μαθητών σε καταστάσεις κρίσεων. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι συστηματικά με παρεμβάσεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη σχολική κοινότητα, καθώς και για την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας με τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως η εικονική πραγματικότητα (VR). Είμαι μέλος επιστημονικών εταιριών-συλλογών (ΕΛΨΕ, NASP, APA κ.ά) και πρόσφατα εκλέχθηκα  ως Secretary στο ISPA (International School Psychology Association).

Ερευνητικά Προγράμματα:

Α. Ως Επιστημονική Υπεύθυνη για το Πανεπιστήμιο Κρήτης:

  • Neo-PRISM-C: NEurodevelopmental Optimal-Predictors, Risk factors, and Intervention from a Systems approach to Maladjustment in Children. Marie Skłodowska-Curie Actions-Innovative Training Networks (ITN). [2018-2022] http://www.neoprismc.org
  • Setting the ground for a multi-level approach on developing soft skills in Higher Education – Level Up. ΙΔΕΠ Δια Βίου Μάθησης (http://www.erasmusplus.cy/home)- Erasmus + KA [2020-2023] https://level-up-project.eu/
  • Multimodal Approach for Social-emotional learning in HEI – MASH-up n’ HEI. ΙΔΕΠ Δια Βίου Μάθησης (http://www.erasmusplus.cy/home)- Erasmus + KA [2022-2025] https://mashup-hei.eu/

Β. Ως μέλος ερευνητικών ομάδων:

  • Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης για παιδιά 0-3.11 ετών κατοίκους Κυκλάδων (Πάρος, Αντίπαρος, Μήλος) και 4ο Διαμέρισμα Αθηνών. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διεθνής Ιατρική-Διαχείριση Κρίσεων Υγείας» και Διαγνωστική & Θεραπευτική Μονάδα για το Παιδί «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» – [2011-2015]
  • «Είναι θέμα καρδιάς: Αναπτυξιακοί παράγοντες ρίσκου και συναισθηματική προσαρμογή σε παιδιά με συγγενείς καρδιοπάθειες» DEAR Congenital Heart Disease (POST-DOC/0916/0257). Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Κυπριακή Δημοκρατία, Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας. [2019-2021]
  • Enabling Mental Health Benefits: resilience, achievement, competencies and engagement in improved higher education policy and practice for student wellbeing. European Union – Erasmus + KA2. [2019-2022] http://embracehe.org/
  • EUCLID-Project Risk perceptions & behavior in the context of the current Coronavirus outbreak με επικεφαλής το University of Konstanz. https://euclid.dbvis.de/home

Β. Ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»:

  • New Enabling Visions and tools for End-useRs and stakeholders thanks to a common MOdeling fRamework towards a climatE neutral and resilient society (NEVERMORΕ), Activity: HORIZON-CL5-2021-D1-01-05 https://www.nevermore-horizon.eu/
  • Regions4Climate (R4C). HORIZON-MISS-2021-CLIMA-02-04 https://regions4climate.eu/

 Δημοσιεύσεις:

Pachiti, I., Milienos, F. S., & Dimitropoulou, P. (2023). Child ViReal Support Program: A Randomized Controlled Trial Study for Effective Support of Parents Raising Children with Attention Deficits. Behavioral Sciences, 13(8), 691. https://doi.org/10.3390/bs13080691

Koushiou, M., Trakoshis, S., Michael, N., Constantinidou, F., Dimitropoulou, P., Klimentopoulou, A., & Jossif, A. (2023). Exploring the Ages and Stages Questionnaire–3 psychometric properties in Greek-Cypriot males and females during toddlerhood and preschool years: Preliminary findings. Global Pediatrics4, 100045. https://doi.org/10.1016/j.gpeds.2023.100045

Arvanitis, A., Touloumakos, A. K., Dimitropoulou, P., Vlemincx, E., Theodorou, M., & Panayiotou, G. (2022). Learning How to Learn in a Real-Life Context. Insights from Expert Focus Groups on Narrowing the Soft-Skills Gap. European Journal of Psychology Open, 81, 1-7. https://econtent.hogrefe.com/doi/10.1024/2673-8627/a000027

Fousiani, K., Michaelides, M., & Dimitropoulou, P. (2019). The effects of ethnic group membership on bullying at school: when do observers dehumanize bullies?. The Journal of social psychology, 1-12. https://doi.org/10.1080/00224545.2018.1505709

Koller, J. E., Villinger, K., Lages, N. C., Absetz, P., Bamert, M., Branquinho, C., .. Dimitropoulou, P.,… & Renner, B. (2022). Individual and collective protective responses during the early phase of the COVID-19 pandemic in 10 different countries: Results from the EUCLID online survey. International journal of infectious diseases122, 356-364.  https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1201971222003472

Ralli, A.M., Chrysochoou, E., Roussos, P., Diakogiorgi, K., Dimitropoulou, P., & Filippatou, D. (2021). Executive Function, Working Memory, and Verbal Fluency in Relation to Non-Verbal Intelligence in Greek-Speaking School-Age Children with Developmental Language Disorder. Brain Sciences, 11 (5), 604. https://www.mdpi.com/2076-3425/11/5/604#cite

Dimitropoulou, P., Filippatou, D., Chrysochoou, E., Roussos, P., Ralli, A. M., Diakogiorgi, K., Oikonomou, A., & Griva, A. (2021). Academic emotions and reading motivation: preliminary evidence for their development and interrelations in childhood and preadolescence. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society26(1), 73–87. https://doi.org/10.12681/psy_hps.26227

  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία (Ψ-1302) – Υποχρεωτικό
  • Κίνητρα και Ψυχοσυναισθηματικοί Παράγοντες στη μάθηση (Ψ-2305) – Επιλογής
  • Σχολικό περιβάλλον και ψυχική υγεία (Ψ-3315) – Επιλογής
  • Ψυχοεκπαιδευτικές δεξιότητες στη σχολική τάξη (Ψ-4309) – Εργαστήριο