- Μέλη ΔΕΠ
- Αλέξης Αρβανίτης
- Στέλλα Γιακουμάκη
- Θεόδωρος Γιοβαζολιάς
- Μανόλης Δαφέρμος
- Παναγιώτα Δημητροπούλου
- Λεωνίδας Ζαμπετάκης
- Όλγα Θεμελή
- Ευάγγελος Καραδήμας
- Ανδρέας Καστελλάκης
- Θεανώ Κοκκινάκη
- Αικατερίνη Κούτρα
- Στέφανος Μαστροθεόδωρος
- Δημήτρης Νικολόπουλος
- Ηλίας Οικονόμου
- Γεώργιος Παναγής
- Αικατερίνη Πετκανοπούλου
- Κλειώ Πρωτόγερου
- Ανδρονίκη Ραυτογιάννη
- Μανόλης Τζανάκης
- Σοφία Τριλίβα
- Ηλίας Τσακανίκος
Οικονόμου Ηλίας
Επίκουρος Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας
Οικονόμου Ηλίας
Επίκουρος Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας
eliaseconomou@uoc.gr
Γραφείο: Α1.107 (1ος Όροφος, κτήριο Α1)
Τηλέφωνο: +30 28310 77549
Εκτενές Βιογραφικό
- Σύντομο Βιογραφικό
- Έρευνα
- Διδασκαλία
- Ανακοινώσεις
Ο Ηλίας Οικονόμου είναι Επίκουρος Καθηγητής της Γνωστικής Ψυχολογίας. Έλαβε πτυχίο Ψυχολογίας από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και το Διδακτορικό του από το Rutgers, The State University of New Jersey, USA. Από το 2004 υπηρετεί στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η οπτική αντίληψη, οι οργανωτικές αρχές του γνωστικού μας συστήματος, η προσοχή και η αλληλεπίδραση ανθρώπου και τεχνητών συστημάτων.
Επαγγελματική Εξέλιξη
- Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ψυχολογίας
- Συμβασιούχος διδάσκων (2004 – 2009)
- Λέκτορας (2009 – 2015)
- Επίκουρος Καθηγητής (2015 – )
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Μελετώ τον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο αντιληπτικό σύστημα “μεταφράζει” τα φυσικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος σε αντιληπτικά χαρακτηριστικά των αντικειμένων. Στόχος της έρευνάς μου είναι τόσο η αποκωδικοποίηση της ανθρώπινης αντιληπτικής λειτουργίας, όσο και η προσομοίωσή της σε υπολογιστικά συστήματα.
Ερευνητικά Προγράμματα (τρέχοντα)
- EMBRACE HE
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
- Gilchrist, A., Kossyfidis, C., Bonato, F., Agostini, T., Cataliotti, J., Li, X., Spehar, B., Annan, V., & Economou, E. (1999). An anchoring theory of lightness perception. Psychological Review, 106(4), 795–834. https://doi.org/10.1037/0033-295x.106.4.795
- Gilchrist A.L., Economou E. (2003) Dualistic Versus Monistic Accounts of Lightness Perception. In: Harris L., Jenkin M. (eds) Levels of Perception. Springer, New York, NY. https://doi.org/10.1007/0-387-22673-7_2
- Zdravković, S., Economou, E., & Gilchrist, A. (2006). Lightness of an object under two illumination levels. Perception, 35(9), 1185–1201. https://doi.org/10.1068/p5446
- Economou, E., Zdravkovic, S., & Gilchrist, A. (2007). Anchoring versus spatial filtering accounts of simultaneous lightness contrast. Journal of vision, 7(12), 1–15. https://doi.org/10.1167/7.12.2
- Πόθος, Μ. & Οικονόμου, Η. (2010). Θέματα Γνωσιακής Ψυχολογίας. Αθήνα: Gutenberg
- Zdravković, S., Economou, E., & Gilchrist, A. (2012). Grouping illumination frameworks. Journal of experimental psychology. Human perception and performance, 38(3), 776–784. https://doi.org/10.1037/a0026335
- Economou, E., Zdravković, S., & Gilchrist, A. (2015). Grouping Factors and the Reverse Contrast Illusion. Perception, 44(12), 1383–1399. https://doi.org/10.1177/0301006615607118
Μαθήματα που Διδάσκω στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
- Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις (Ψ2102)
- Μνήμη, Γλώσσα, Σκέψη, Επίλυση προβλημάτων (Ψ2105)
- Εργαστηριακές Ασκήσεις στη Μνήμη και την Αντίληψη (Εργαστήριο Ψ4101)
- Σχεδιασμός, εκτέλεση και παρουσίαση ψυχοφυσικών μελετών στην Ψυχολογία (Εργαστήριο Ψ4103)
- Ο ρόλος των οπτικών πλανών στην Αντίληψη (Σεμινάριο Ψ-3104)
- Η έρευνα στην Αντίληψη και οι εφαρμογές της (Σεμινάριο Ψ-3109)
- Πειραματική Αισθητική (Σεμινάριο Ψ-3113)
Μαθήματα που Διδάσκω στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ‘Εγκέφαλος & Νους’
- Εισαγωγή στην Ψυχολογία και στις Κοινωνικές Νευροεπιστήμες
- Rotation στην Πειραματική Ψυχολογία
Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις
-
Allagi Aithousas
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-12-11
-
Αναπλήρωση 6/12/2024
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-12-02
-
allagi aithousas
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-11-27
-
Ασκήσεις και εξετάσεις
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-11-27
-
Αναβολή του μαθήματος την ερχόμενη Τετάρτη
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-11-18
-
Δεύτερο Πείραμα!!!
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-06-10
-
Φροντιστήριο Παρασκευής 31.5.24
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-05-30
-
Σημερινό μάθημα (28.5.24)
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-05-28
-
Υπενθύμιση ακύρωσης αυριανού μαθήματος και φροντιστηρίου Παρασκευής
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-05-20
-
Αλλαγή αίθουσας για Σάββατο 20.4
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-04-20
-
Αναπλήρωση 11.30-2.30 Σάββατο 20.4.24
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-04-17
-
2η Άσκηση για Φροντιστήριο
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-04-12
-
Αλλαγή αίθουσας αναπλήρωσης Σαββάτου 13.4.24
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-04-11
-
Αλλαγή αίθουσας φροντιστηρίου 12.4.24
Source: Ψ-2102 Αντίληψη, Προσοχή, Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις Published on 2024-04-11
Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception
-
Τελικές Παρουσιάσεις
Source: Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception Published on 2024-02-01
-
Ακύρωση Παρουσιάσεων 24/1/24 λόγω κατάληψης.
Source: Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception Published on 2024-01-23
-
Re: Presentations Wednesday 24/1/24 at 2.30
Source: Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception Published on 2024-01-22
-
Απάντ: Presentations Wednesday 24/1/24 at 2.30
Source: Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception Published on 2024-01-22
-
Presentations Wednesday 24/1/24 at 2.30
Source: Ψ-4101 Laboratory Exercises on Memory and Perception Published on 2024-01-22