Σπουδές

  • Μεταπτυχιακός Επαγγελματικός Τίτλος Ειδίκευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία (4ετές πρόγραμμα/ PGDip), Συστημικό Ινστιτούτο Κύπρου (2018- Σήμερα).
  • Υποψήφια Διδάκτορας στην Κοινωνική Ψυχολογία. Τμήμα Ψυχολογίας. Πανεπιστήμιο Κρήτης (2015 – Σήμερα)
  • Μεταπτυχιακός Τίτλος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Department of Clinical & Health Psychology. University of Edinburgh., UK (2012-2013)
  • Πτυχίο Ψυχολογίας. Τμήμα Ψυχολογίας. Πανεπιστήμιο Κρήτης. (2005– 2010)

Τίτλος Διδακτορικού

Empowering Youth: A comprehensive examination of Self-Determination Theory as a framework to reduce anti-social and violent behaviors.

Τριμελής επιτροπή

  1. Δημητροπούλου Παναγιώτα, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
  2. Αλέξιος Αρβανίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
  3. Αικατερίνη Λαμπροπούλου Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Σύντομη Παρουσίαση

Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην κατανόηση του βαθμού ικανοποίησης των βασικών ψυχολογικών αναγκών (αυτονομία, ικανότητα, σχετίζεσθαι) όπως ορίζονται από την θεωρία του αυτο-καθορισμού στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον εφήβων που κινδυνεύουν να εκδηλώσουν παραβατικές συμπεριφορές.

Στο πρώτο στάδιο της έρευνας, θα γίνει συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και στη συνέχεια θα διερευνηθούν τα προφίλ των εφήβων για τον εντοπισμό ομάδας υψηλού κινδύνου στην εκδήλωση αντικοινωνικών συμπεριφορών. Για τη συλλογή των δεδομένων θα εφαρμοστεί η μικτή μέθοδος. Ειδικότερα θα χορηγηθούν ερωτηματολόγια τόσο σε εφήβους 13-15 ετών, όσο και σε εκπαιδευτικούς και γονείς σχετικά με την αξιολόγηση της ικανοποίησης των ψυχολογικών αναγκών (π.χ. School as a caring community profile – II, Psychological needs satisfaction questionnaire). Επιπλέον, θα διεξαχθούν συνεντεύξεις για τη συλλογή λεπτομερών πληροφοριών. Τα αποτελέσματα που θα προκύψουν θα αξιοποιηθούν για το σχεδιασμό παρεμβάσεων σε επίπεδο πρωτογενούς πρόληψης στη σχολική κοινότητα.

Επιστημονικά Περιοδικά

Kafetsios, Κ., Andriopoulou, P. & Papachiou Α. (2014) Relationship status moderates avoidant attachment differences in positive emotion decoding accuracy. Personal Relationships, 21: 191–205.

Παρουσιάσεις σε Συνέδρια

  • Παπαχίου, A., Schröder-Abé, M., & Καφέτσιος, K. (2018). Στόχοι Αυτορρύθμισης και Διαπροσωπική Ρύθμιση Συναισθήματος Στις Στενές Σχέσεις: Η Ενσυναίσθηση ως Στρατηγική Ρύθμισης του Συναισθήματος του Συντρόφου. 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, “Συμβουλευτική Ψυχολογία και Κοινωνικά Ευάλωτες Ομάδες: Κάνοντας το Αόρατο Ορατό”, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, Νοέμβριος 2018.
  • Papachiou, A., Schröder-Abé, M. & Kafetsios, K. (2018). Prevention Regulatory Goals and Interpersonal Emotion Regulation in Romantic Couples: Does avoiding risks determine our partner’s emotional experiences and ours? 7th International Congress on Interpersonal Acceptance and Rejection (ISIPAR), Panteion University, Athens, Greece, May 2018.
  • Kafetsios, K., Papachiou, A., Karaolanis, S., & Serediova, M. (2016). Cultural Identity, Emotion, and Achievement Motivations: A Cross-Gender Comparison. International Web-based Conference of Entrepreneurship in Turbulent Times, University of Crete, Chania, Crete, Greece, August 2016.  
  • Kafetsios, K. & Papachiou, A. (2012) Attachment Orientation and Relationship Status Effects on Emotion Perception. Biennial conference of the International Association of Relationships Research, University of Illinois, Chicago, July 2012.
  • Τριλίβα, Σ., Bursten, K., & Παπαχίου, Α. (2009, Μάϊος). Παρεμβάσεις στην κοινότητα: Μια ανοιχτή ομάδα κοινοτικού διαλόγου και αλληλοβοήθειας. Συμπόσιο: Ποιοτικές Προσεγγίσεις στην Αντιμετώπιση Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων. Στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, «Η συμβολή της ψυχολογικής έρευνας στη σύγχρονη κοινωνία», Μάϊος 2009, Βόλος. Βασική ομιλήτρια.